Jazzíkův letní občasník / Bude zloděj křičet, chyťte zloděje?

Je léto, nechtěl jsem zasvinit Brejle. Ale nedá se. Sedíme na sudu plném jedu. Obruče
praskají. Napětí bylo neudržitelné. Přes všechnu snahu hospodáře obruče opravovat nebo aspoň praskliny kamuflovat a přelakovávat, jed se začíná  rozlévat.
První reakce by normálně byla zabránit jeho rozlévání. Jenže proč se vlastně na tu akutní otravu těšíme?

Malér visel na vlásku už delší dobu. Premiér Nečas nazývá věci občas obráceně. Místo JED říká dlouhodobě DEJ…

Ale už moc dlouho. Situace je neudržitelná. Mezi politiky nastalo zděšení. Strach. Zakázky pro firmy, vyhledávající odposlechová  a záznamová zařízení, vystřelily na mnohonásobky. První chycené ryby všech velikostí začínají chápat, že bližší košile než kabát a některé začínají mluvit. Průlom?

Že se člen vlády vlády pravděpodobně osopil na špičkového policistu? Že se pokusil ovlivňovat a snad i zastrašovat i menší hráče? A co jako? Arogance a letitý návyk Člověka Všemocného dává zapomenout na opatrnost. Vždyť tak se to přece dělalo celá léta, tak co je na tom? Vždyť tak se dojil stát a Evropská unie celá léta, tak co je na tom?
A že politika prorostla do policejního a právního aparátu? Co je na tom?

Co je normální? No přece to, co se děje tak dlouho, až se nikdo nebojí to opakovat.  Až opakováním se vytvoří norma.

A zase po tolikáté křičí v médiích zloděj Chyťte zloděje!

Kde v téhle době najít důvěryhodného?

Kde v téhle době najít něco, čemu se dá ještě věřit?

Je tolik negativity kolem, že naděje vyprchává jak bubliny z coca-coly.  Jen magor si může myslet, že zítra se bude tančit všude, že bude znít náš zpěv a smích po kraji a budem kráčet slunci vstříc.

Když už nebrání ve špinavostech vyšší mravní princip, musí přijít strach z tvrdého a spravedlivého trestu.
Konkurzy na čisté a neposkvrněné se už rozběhly. Volby jsou za dveřmi. Všichni ve dne mávají transparenty s nápisy o boji proti korupci. A v noci?

Komentáře

  1. oldwomen napsal(a)

    Milý Jene, tátomámo obrýlený, myslím si, že po skončení volebního období by měl jít každý jeden, jemuž končí mandát, od okresního zastupitelstva po senátory, do vyšetřovací vazby, čti karantény, a až pak zpět do občanského života či věznice.
    Dále si myslím, že základní podmínkou pro práci voleného zástupce lidu by měla být platná bezpečnostní prověrka stupně “Tajné”. Proč? Protože pro její získání musíte uvést veškerý svůj majetek a majetek blízkých. Prověrka platí přesně jedno volební období a není nic jednoduššího než porovnat. Nechápu, jak je možné, že lidé, kteří řídí chod této země a kteří jsou seznamováni s citlivými informacemi nemají – nemusí mít žádné prověření, ani blbé základní “Výhradní”, které běžně mají i uklízečky.
    Jedno, maximálně dvě volební období za výše uvedených podmínek – a je vymalováno i zameteno.
    Na causu Rath i Parkanová (případně snad brzo i Kalousek) se zatím dívám jen jako na začátek vylívání kýblů špíny v rámci předvolebního boje. Vyšetřováni jsou (doufejme, že jen zatím a že dojde i na hlavy) jen užiteční blbci.
    Tak pěkný den, jdu prací na svém sypat písek do převodovky budování kapitalismu.

  2. tata11 napsal(a)

    Abych pravdu řekl moc sem tomuto napsanemu nerozuměl?

    JESTLI TO teda nevystihuje naprostej pesimismus a beznaděj.,kterou pocituji taky.
    NEBOT VŠUDE JINDE V DEMOKRATICKÉM STATĚ,a zvyklostem by tato vlada nebyla,bez ohledu jestli to někdo bude vidět jako rudou propagandu,nebo co si stěžujete mame se nejlíp .

    Těmto lidem nemá cenu řikat že toto přerostlo jakoukoliv unosnou hranici,co by měli poctivy lidi tolerovat.

    JDE OTO ŽE když současní lidi co souhlasí s touto vladou si musí uvědomit že pak těžko budou moct se divit,že dejmetomu levicovy minist zatrhne,nebo bude ovlivnovat policii.

    už není duležité co je skutečně pravda ,co boj určitych skupin,Premier teto země nemuže po tydnu kdy praci policie vynese do nebes…..NAJEDNOU prohlasit že tuto zemi nepovedou plukovnici,nota bene když on je vesvé podstatě zato zodpovědny s pohledu že on je šef a dosazuje ministra vnitra.

    o telefonatech a vyrocích KALOUSKA ANI NEMLUVIT…………UŽ setrvaní takoveho člověka ve funkci je neomluvitelné

  3. Lex napsal(a)

    Přepis, který doslovně citoval ve Sněmovně poslanec Skokan:
    “Skokan: Dobrý večer pane ministře!
    Kalousek: Nazdar ty debile!
    Skokan: Mluvím prosím s ministrem financí inženýrem Miroslavem Kalouskem?
    Kalousek: Jasně, s kým si myslíš, že mluvíš ty čůráku.
    Skokan: Promiňte, ale asi to trochu přeháníte.
    Kalousek: Kolik ti za to dali, ty blbečku?
    Skokan: Nevím o čem mluvíte.
    Kalousek: Víš moc dobře o čem mluvím. Odmítl jsem ti někdy nějakou dotaci? Potřebuješ prachy? Proč seš taková svině?
    Skokan: Já nemůžu za to, že jste někoho zfackoval.
    Kalousek: Proč jsi musel posílat esemesku všem novinářům? To jste všichni takoví udavači?
    Skokan: Byla tam spousta svědků, tohle nezatlučete, ani nezametete pod koberec.
    Kalousek: Jo, a že zrovna ty to musíš napráskat.
    Skokan: Já?
    Kalousek: No jasně ty. Dyť mi to ty novináři volali. A ne jeden. Voni nejsou takoví skety jako ty. Ty sis myslel, že tě jako zdroj neprásknou, co?
    Skokan: Hele, nechte si ty sprosťárny. Všichni se Vás bojí a na to spolíháte, nikdo si to nechce rozdat s mocným ministrem financí. Co kdyby … a na mladýho kluka si dovolíte. Tak víte co, já se vás teda nebojím vůbec, příště s tím počítejte a dejte mi pokoj.
    Kalousek: Tak víš co, když se mě nebojíš, tak zítra rozbiju hubu tobě. Jsme asi tak stejně veliký, na mladým jsem se dneska rozcvičil …
    Skokan: Klidně, když si sundáte ty brejle, nerad bych se o ně pořezal
    Kalousek: Tak zejtra ve sněmovně.
    Skokan: Klidně pane ministře.”
    Tak tohle, tato živá hmota nám vládne, tato živá hmota rozhoduje o našich daních, o platech zaměstnanců státu, o výši důchodů, o zesoukromničování veřejných zdrojů a o kontrole programů rozhazování peněz z evropských fondů, které nám pro zjevné razkrádání těch peněz ty utracené miliardy neproplatí a budou proto vydírány zase jen z nás samých.
    A partajním šéfům a kolegům téhle živé hmoty ve sněmovně na tom vadí jen to, že si majitel toho telefonu, který byl osloven (a zároveň v té době poslanec strany vládní koalice) nahrává své vlastní telefonní hovory, nikoliv obsah toho hovoru.
    Popravdě řečeno, muset se setkávat s takovými “živými hmotami”, tak bych svůj diktafon nevypnul ani na sekundu. Protože těmi, kdo volají po důkazech, jsou právě tyhle “živé hmoty” – přečtěte si dnešní noviny na servrech.
    Ještě se vám dneska nechtělo zvracet?
    L.

  4. Strejda OLIN napsal(a)

    Nic netrvá věčně. Všechno staré, zaostávající, slabé, nemocné, neschopné, špatné a reakční je dříve či později předurčeno k zániku. Každá událost předznamenávající začátek konce se jeví nejprve jako nevýznamná. Teprve s historickým odstupem zjistíme, že k této události muselo dojít, že se mnoho příčin v příznivých subjektivních a objektivních podmínkách muselo nutně protnout v jednom bodě a vyvolat událost. Vznikl následek příčin. Následek nikdo neurychlí, nikdo mu bez řešení příčin nezabrání.
    Když nebudeme zabíhat do daleké minulosti, připomeňme si některé “bezvýznamné” události, které nevznikly náhodou, ale jako následek mnoha příčin a které znamenaly konec starého a nástup nového.
    – červen 1914 a atentát v Sarajevu
    – listopad 1923 pivní puč v Mnichově
    – říjen 1929 krach na newyorské burze
    – únor 1933 požár Reichstagu
    – srpen 1939 přepadení vysílače v Gliwicích
    – únor 1948 přijetí demise ministrů vlády ČSR
    – březen 1985 Gorbačov generálním taj. ÚV KSSS
    – červen 1989 volby v Polsku
    – listopad 1989 brutální zásah policie proti studentské demonstraci
    – prosinec 2010 sebeupálení mladého muže v Tunisku
    – květen 2012 zatčení poslance Davida Ratha

    Každá z těchto událostí byla ve své době jednou z mnoha, o kterých sdělovací prostředky informovaly mnohdy až na druhé – třetí straně, nepovažována za nijak důležitou. Přesto byly z historického pohledu nanejvýš důležité, spustily lavinu, která se nedala zastavit. Ve své podstatě jen potvrzují teorii příčin a následků, která říká, že (nejen) ve společnosti objektivně existují rozdíly, které ponechány bez povšimnutí a neřešeny přerůstají v rozpory a následně v konflikt. Také v polistopadovém Česku si celých 20. let nikdo nevšímal a neřešil zprvu “banálních a přirozených” rozdílů v ekonomické, politické, sociální, národnostní a jiných oblastí. Varování byla shazována se stolu, zametána pod stůl, bagatelizována a maximálně vysvětlována jako zcela normální, přirozená a dokonce zákonitá (!). Řada těchto “banálních a zákonitých” rozdílů přerostla (a dnes už je to zcela zřejmé) v rozpory. Bohužel, arogance moci je tak velká, že ani tyto rozpory nevidí, nebo nechce vidět. O jaké rozpory např. jde?
    O rozpor mezi bohatými a chudými, mezi pracujícími a příživníky, mezi deklarovanými svobodami, právy a realitou, mezi demokracií a autokracií, mezi vůlí lidu a politikou, v přerozdělování vytvořeného bohatství, mezi majoritou a minoritami, v upevňování státní suverenity a závislostí na EU, v upevňování síly domácí ekonomiky a závislostí na cizím kapitálu atd.
    Možnosti jsou jen dvě – buďto se rozpory začnou řešit s cílem dosáhnout minimálních a trvale udržitelných rozdílů (některých rozdílů se nelze zbavit, jen před nimi zavřít oči, tvářit se, že neexistují a nebo propagandisticky je prohlásit za překonané. Což je stejné, jako si jich nevšímat.) a nebo “je nechat plavat”. Pak ovšem se 100% jistotou očekávejme konflikty. Připomínám (abyste nemuseli hledat) že konflikt je srážka či střet dvou nebo několika neslučitelných stanovisek či nesmiřitelných stran. Jde o střet snah, sil, potřeb a zájmů. Konflikt bývá převážně řešen násilím, až po revoluce, převraty a dokonce války.

    • Lex napsal(a)

      Přičiním, Oline,
      ještě jeden rozpor, a myslím, že pro ekonomický svrab současného globalizovaného světa ten nejdůležitější, nad kterým se ale nikdo z “mocných” nepozastavuje, tím spíš ho neřeší (až ten rozpor uvedeu, ihned Ti bude jasné, proč).
      Je to rozpor mezi penězi získanými z tvorby hodnot a penězi získanými finančními spekulacemi. Protože ty druhé “peníze” jsou virtuální, víceméně smrtící tím, že v jejich důsledku mohou existovat nikdy nesplatitelné dluhy, v jejich důsledku vznikají inflační tlaky a inflace sama požírající ty první, skutečné peníze.
      A soudobá politika quasisuverénních států nemůže vypadat jinak, než jako obrana před oním smrtícím tlakem (v lepším případě), nebo jako umetání cestiček tomu tlaku (což je víceméně obraz naší politiky a dalších banánových zemí).
      L.

      • oldwomen napsal(a)

        Lexi, děkuji, že jste zmínil virtuální peníze. Již v devadesátém pátém, šestém, bylo zřetelné, že k oživení naší ekonomiky docházelo jen díky přílivu drobných zvenčí – rozprodej továren, státního majetku obecně. Ti, kteří na toto poukazovali, byli dehostováni – viz staré struktury atp.
        Celkem dlouhou dobu si kladu otázku, zda jsem stále občankou svéprávného a samostatného státu, a nebo jen, ve své podstatě, otrokem v kolonii – byť zatím jen ekonomické.
        Ze svého pohledu úplně dole a ještě od plotny vidím, kterak narůstá podíl směny komodit a služeb – kdo neplatí a nepřijímá, ten nedaní. Nehledě tomu, že peníze mezi lidmi prostě nejsou.
        Klušu zase do stáje 🙂 čas krmení dravé zvěře býložravé 😛

      • Strejda OLIN napsal(a)

        Ano, na tvorbu hodnot se zapomnělo. Přesněji řečeno, byla zlikvidována. My přece nemůžeme žít z terciární sféry, copak nás uživí turistický ruch? Světový průměr je u primární sféry 6%, sekundární 31% a terciární 63%, ale myslím, že to je špatné. Vzniká nebezpečná závislost a globální finanční krize. Proboha, z čeho chtějí USA, Francie, VB a Německo se svými téměř 80% terciární sféry žít? Co budou ve světovém obchodě směňovat? Copak můžou celé národy sedět v bankách, burzách, obchodech a službách? Kdo bude pracovat, vytvářet ony směnné hodnoty? Černoši nebo arabové? Všichni si chtějí jen předávat peníze mezi sebou. Kdo je ale do toho systému přinese?
        Myslím, že jsme tu otevřeli zajímavé téma.

  5. tata11 napsal(a)

    ktomu SKOKANOVI

    JESTLI TO MÁ NAHRANÉ JE TO JASNÉ JESTLI ne zrovna bych ho doslova nebral,je tam přiliš moc věcí kdy by měl zajem se pomstít.

    MĚ STAČÍ FAKT ŽE porušil nařizení nevolat policajtum at ten hovor měl jakykoliv pruběh

  6. Strejda OLIN napsal(a)

    21. září 2011 při cestě ze Sněmovny se pan ministr Kalousek dostal do konfliktu s občanem, když mu na slovní útoky vrazil pár facek. Očitým svědkem této události byl poslanec za VV pan Skokan (1992 – 2009 člen ODS, od r. 2009 člen VV, nejprve zastupitel, později starosta České Lípy, potom hejtman Libereckého kraje, po volbách v r.2010 poslanec PS) a informoval “jako bdělý občan” o fackách tisk. Téhož dne večer ve 23:05 hodin mu zazvonil telefon. Volal pan Kalousek. Rozhovor si poslanec Skokan nahrál. Pro každý případ, sichr je sichr, třeba se může někdy hodit.
    Na základě toho, co víme dnes, by zveřejnění této nahrávky v září loňského roku a de facto do května 2012 (zatčen poslanec ČSSD pan MUDr. Rath) pro Skokana znamenalo spáchat politickou sebevraždu.
    Ať už pro to měl Skokan jakýkoliv důvod, podstatným zůstává obsah i telefonát samotný. Není jen svědectvím arogance, morální a lidské úrovně poslance parlamentu a ministra vlády. Všimněte si těchto třech vět z rozhovoru, které považuji za nejpodstatnější a přemýšlejte o čem svědčí:
    Kalousek – Odmítl jsem ti snad nějakou dotaci?
    Skokan – Všichni se vás bojí. Já se vás nebojím.

  7. Jan Krůta napsal(a)

    Nevím, jestli jsem já vás, přátelé, potěšil, ale vy jste mě potěšili. Mám já to chytré kamarády… Dal jsem tenhle článek včera po Brejlích i na Aktuálně. Četlo ho zatím tři a půl tisíce lidí. Komentářů k věci i od věci spousta. Jeden z nich pro mě šokující. Značka Bim mě označuje za významného agenta StB. Musím zde taky uvést svou odpověď, i když bych nejraději nereagoval.
    ________________________________________________

    POZOR, POZOR! Pro značku bim:
    “Heleme se, významný agent StB plácá zde o mravnosti… Myslím toho Krůtu, co se tu natřásá jak krocan… ”

    Člověče, bime, musím se smát… Mám čisté svědomí, čisté osvědčení a nikde v žádných seznamech nemohu být a nejsem.

    A ještě dodatek: Příjmení Krůta nevzniklo od té velké slepice s malou hlavou, ale od staročeského “kruta”, což znamenalo houžev.

    Co pisatele, proboha, mohlo v článku vybudit k takové nenávisti, že mu to stálo za tento komentář? Odhaduji, že pisatelem je můj velký dlužník, který mi už devět let nesplatil půjčku a já na něj nedávno podal trestní oznámení…”

    • Strejda OLIN napsal(a)

      Za války by tě bim udal gestapu (za cokoliv) a ty bys skončil v koncentráku. Vždy se najde nějaká veš, nějaká závistivá a mstivá svině typu “bim”.
      Honzo, udělal jsi stejnou chybu, jakou dělám i já. Na takové a podobné anonymní urážky a osobní útoky je nutné nereagovat. Ne vždy se ale člověk udrží a jako slušňák má tendenci věci vysvětlit, uvést na pravou míru, obhájit se a očistit své jméno.

    • Strejda OLIN napsal(a)

      Pročetl jsem si tu diskuzi na Aktuálně.cz a zaznamenal jsem, že bim je tam výjimkou. V naprosté většině má článek kladnou odezvu.

    • tata11 napsal(a)

      ještě sem nečetl ,pudu se podívat,holt co nadělate,vždy se najde člověk co plivne i potom nejslušnějším,nebo se vyžívá v teto retorice.

      oline nevym taky semto řikal,ano je těžké nereagovat,na druhou stranu stracím jistotu,že to je spravné nereagovat,určitě vyjimečně,nebot vždy se to zvrhne v nehutnost,občas je ale nutnost tu jejich sprostost tak nak nechat vyplout na povrch

      • Jan Krůta napsal(a)

        Tato a Oline, musím se přiznat, že jsem hodně váhal, zda na komentář s nařčením reagovat. Ale představte si, že s Brejlemi čtyři tisíce lidí si takovéto nesmyslné nařčení přečtou. Vaše jméno si podvědomě zafixují s tím nařčením. A už se toho nikdy nezbavíte. Možnost anonymního nařčení je na internetu bohužel častá a možná.

      • tata11 napsal(a)

        pravě pane KRUTA
        JENŽE NA POMLUVĚ JE NEJHORŠÍ,že at udělate cokoliv už je zaseto seminko.TO MĚ VŽDY PŘIMO VYTAČELO,mlčet řikaj ste vinen,nemlčite vymlouvate se.

        KOR KDYŽ opravdu na poctivosti si zakladate,to se mi jednou stalo přijeli sme na nové misto na montaže 2.OD TE DOBY SE ZAČALI STRACET PENIZE ,VERCAJK.,ALE VE VELKEM.už sem slyšel ot te doby co si tady se krade .NAŠTĚSTÍ PO 3 MĚSICÍCH TOHO KOLEGU chytli ve vykradené kantině,když tam zmožen alkoholem usnul.měl kradenych věcí plnou stodolu doma.přesto se mi nikdo neomluvil.BYLI TO KRUTÉ 3 MĚSÍCE,kdy sem opravdu byl nadně nevěděl sem co dělat ,ty pohledy,když ste přišel ticho hruza a bezmoc cokoliv vysvětlit,a ja si takové věci strašně beru.

      • Jan Krůta napsal(a)

        Tato, máte pravdu. Je těžké ty otravné věci vypudit z kebule. Ale… Včera večer v TV u Karla Šípa byl Ondřej Brzobohatý a řekl “moudrost”, kterou mu otec vštěpoval od mládí. Citoval ji tam k zoufalství Šípa několikrát, ale někdy v životě opravdu pomáhá… “Jen se nepo**at. ”
        Kdyby si člověk nechal zaneřádit hlavu negativní energií, za chvíli by neviděl nic ve světlých barvách.

  8. wbgarden napsal(a)

    Ženuško starší, dovolují si lehce adhocnouti, že penízků je mezi lidem dosti. A to velmi.
    Jenomže díky neustálým řečičkám sockom panelákových blbonáladistů, kteří neustále věští konec světa, případně jiné svrabování, pokud se nedostanou okamžitě a sofort k moci, čeští lidičkové dost škudlí.., pravděpodobně zase šetří jenom na pohodlnější rakvičku. Ovšem na druhé straně zase kolik placatých televizí a mrazáků atd v baráku doopravdy potřebujete? Líš pravda.
    Jinak se stačí občas mrknout na furt narvaná parkoviště před rozmanitýma kaufdvorkama, košíky už nejsou sice tak moc narvané, ale je hned jasno. Praktické jasno teda.
    Jinak stran výroby hodnot veškerých, je to též dost k popukáníčku. Neb za chvíli ti samí zvěrozvěstové, co včíl se rozčilují, že hodnoty se nevyrábějí, určitě sepíšou nějaký srdcervoucí spisek o tom, jak naše chudinka matička zemička trpí, a už další výrobu hodnot nových určitě nevydrží…
    Nihil novi.
    http://www.supraphon.cz/!img_katalog/SU5750_2_xl.gif

    • oldwomen napsal(a)

      Zahradníčku, v širší populaci jsou penízky převážně jen mezi důchodci a pak mezi znalci nároků na dávky na cokoli. Teď docela jistě dostanu na zadek a dozvím se, kterak jsem pomýlená, protože není chudšího z chudých, než je starobní rentiér.
      Je možné, že, ač jsme prakticky sousedé, mezi Stepí a vaším regionem jsou příjmové rozdíly v prospěch vašich krajin, ale pochybuji v jejich výraznost. Spíš se každý pohybujeme v jiné vrstvě společnosti.
      Ke kaufdvorkům – u nás na dědině má Jednota (COOP) o fous jiný sortiment než Pramen (soukromník). Ceny se u nich liší haléřově. Stejně tak i u pojízdné prodejny. Domů dokupuji cukr, mouku, kafe a pravý čaj. V porovnání s kaufdvorkem jsou u nás v tomto případě všechny vesnické prodejny o pětikačku až dvacku dražší. Ono i hloupý padesátihaléřový rozdíl u rohlíků je citelný. Životní minimum úřední je tisícovka na týden a dospěláka. Na všechno, včetně nájmu. Kam asi vyrazí vesničan na velký nákup?
      Placatá televize, potažmo televizní přijímač obecně, není v domácnosti třeba vůbec. S mrazákem je to jiná. V mém případě dvě stodvacítky ve sklepě a příruční padesátka je nutností. Obě stodvacítky běží současně ale jen cca 4 měsíce v roce. Co si budeme povídat, uskladnění masa je v mrazáku jistější, než v plechu či skle a zelenina je také déle poživatelná, než z bedýnek písku. Plus úspora času při vaření a zasviněná kuchyně zeleninovým odpadem jen jednou v roce – při sklizni.
      Jo – naftový agregát, pro případek delšího výpadku proudu je nutností. A katastrofický scénář – není proud a není nafta? Furt zbejvaj ty skleničky zavařovací a kamna na dřevo a studna s rumpálem… 🙂
      Blbou náladu mají jen ti, co na ní mají čas 🙂

  9. wbgarden napsal(a)

    Svým způsobem zbožňuji, když narudlí hovoří o sprostotách..
    Jinak tato, aktuálně potažmo celé centrum je včíl zákonitě na prodej. Blbonáladisti a jiní jistě spravedliví napravovatelé světa tohoto udělali z toho warburgům rudý koutek.
    Takže stačí sáhnout do šrajtofle a můžete tam pak mávat praporem světlých zítřků od rána do večera…
    Tisíce frustrátů to čte přece každičký boží den…
    http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/430750_376264202388919_100000160267786_1716984_271271329_n.jpg

    • Jan Krůta napsal(a)

      Vážený souputníku, wb, Jane,
      víte, čemu se opravdu delší dobu divím? Že na Brejle chodíte, a to docela pilně. Z různých stran jsme obdivovali Vaši zahradu, Vaši šikovnost, občas jsme se zasmáli nad Vašimi básničkami v dobré víře, že bude tolerovat i jiné názory, než svoje. Ale Vy dštíte síru neustále na všechny strany, občas někoho urazíte a stěžujete si, že jsou všichni proti Vám. A že nevidíte těmito Brejlemi a že jsou zaneřáděné…
      Dovolte mi, abych Vám nabídl možnost nenavštěvování Brejlí. Dokud to byly noviny, hájil jsem je jako otevřený prostor a vyzýval jsem Vás, abyste místo neustálého pošťuchování v komentářích, psal články. Teď, když jsem přešel na podobu osobního blogu, dovolte, abych vám navrhl, abyste změnil portál. Vás to tady štve a Vy štvete moje hosty a svou netolerantností a výpady někdy i mě. Bude lepší, když půjdete zase o číslo dál, třeba se zase vrátíte na Aktuálně nebo jinam.
      Já nemám vůbec nic proti Vašim politickým názorům, rád si přečtu Vaše básničky, na obrázky se nedívám, obdivuji Vaše zaujetí čarověníky a Vaši zahradu. Ale přece sám cítíte, že tady na Brejlích nejste vítán.
      Přeji Vám další úžasné čarování s čarověníky a hodně dobré nálady.
      Ze svého soukromého blogu
      Jan Krůta

      • Mirdulis napsal(a)

        Připojuji se. Poslední dobou jsem se už komentářům Wbg vyhýbal, protože jeho neustálé napadání Brejlí ze sockomáckých rudyryků a podobných iljičovin, mě už unavovalo. A také jsem postrádal jakýkoliv argumentačně solidní článeček z dílny tohoto nekompromisního strážce, který velice nelibě nese jakékoliv zmínky o stoupající kriminalitě, korupčních aférách, rozevírajících se sociálních nůžkách či některých z mnoha dalších znepokojivých jevů současnosti. Několikrát wbg prokázal, že by při troše dobré vůle měl na víc.

      • Lex napsal(a)

        Jo, milý Honzo,
        vypudit veš, která roznáší hnidy, a která kálí na to všecko v kožichu zbylé, tím spíše vypudil z kožíšku filcku, to asi není jen tak.
        L.

  10. Strejda OLIN napsal(a)

    Podle ČSÚ byl v prvním čtvrtletí letošního roku mzdový medián 21 826 Kč, průměrná hrubá mzda potom 24 126 korun. ČSÚ současně uvádí, že na průměrnou mzdu nedosahují 2/3 občanů. Hrubý měsíční příjem do 18 tisíc pobírá 29% lidí, 18 až 20 tisíc korun má 9% lidí. Čtyři miliony obyvatel tak žije za méně než 20 000 Kč hrubého měsíčně a téměř 3 miliony seniorů žijí z důchodu okolo 10 tisíc. Pod hranicí chudoby, která je vypočítána na 9 500 Kč na osobu a měsíc žije téměř milion obyvatel a tvoří je podle ČSÚ nezaměstnaní, neúplné rodiny s dětmi, rodiny se 3 a více dětmi a jednotlivci nad 65 let.
    Nevím, jestli počítám správně, ale vychází mi, že nějakých 7 milionů občanů Česka si se svými méně než 20 000 korun hrubého asi moc nevyskakuje a netvoří většinu ve frontách u pokladen supermarketů. A pokud tam nakupují, pak zejména proto, že tu shánějí zlevněné zboží a zboží lacinější, než v obchodech ve své ulici a obci. Těch 2,5 milionu lidí, kteří mají měsíčně více jak 30 000 korun dokáží supermarkety také hezky zaplnit. Jen to zboží v jejich vozících je poněkud jiné kvalitativní a cenové kategorie.
    V červnu uvedl iDNES.cz, že Pražané si za svoji výplatu mohou koupit o celou jednu třetinu víc, než průměrný Čech ve zbytku republiky.

  11. wbgarden napsal(a)

    Vážený soupotníku Jane.
    Když jsem kdysi zareagoval na vaši nabídku vstoupit aktivně na váš blog, myslím bylo u článku páně Honzáka o pokročilejší věku,
    tak jsem si prostě myslel, ejlhle, dostanu se mezi lidičky české, stejných důchodcovských zájmů, nejen, skrznaskrz vidění, kutění, psaní, život každodenní, atd atd. Super.
    http://www.brejle.net/svet-kolem-me/vyssi-vek-nemusi-ovlivnovat-spravne-rozhodovani/
    Jenže chyba lávky. Místní sockom orientování respondenti mi okažitě začali nadávat. Jako obyvkle cituji, by jasno bylo:
    – zvracel, smrdí, čůza, dutohlav, obchcavač patníků, hňup, mamlas, vůl k pohledání atd atd –
    Za celou dobu docházky na brejle jsem u vás nezaznamenal jedinou výtku proti těmto profi sockom sprosťákům a neustálým blbonáladistům. Proč asi ?
    Ovečka prašivá jsem tu jenom já.
    Slušňák obecný, vychechtaný.
    Pozor prosím, to není stěžování, to jsou prostě dohledatelná technická fakta, protože hovoříme včíl nejenom k těm třem až čtyřem pravidelným tu sockom brejlopropagandistům. Z vlastní zkušenosti vím, že brejle čtou i jiní.
    Jak tedy reagovat, že. Vy který tak rád píšete o obraně vlastní cti, to jistě víte.
    Já jsem poměrně slušný člověk, tak se bráním jenom tím, že občas s vtipem sobě vlastním nemotorným cituji své předřečníky.
    No dovedu si přestavit ty majly, která vám pak ctihodní, kteří celý život takovéto piškuntálie řešili na sekretariátní úrovni, sofort a okamžitě zasílali.
    To že mám na propagaci komunismu na brejlích jiný názor, to je prosím netolerance ? Demokratická.
    Kdybych se náhodou zeptal ať svá tvrzení doložíte, tak mi vzápěti odpovíte, že nemáte čas na hlouposti, na rozdíl od mé maličkosti, který brejle zná skoro nazpaměť. Hloupé co.
    Ještě dvě základní otázky, které tu občas respondentům položím, zopakuji.
    Mluíme stejným jazykem ? Čtete pořádně brejle….
    K tomu jestli jsem vítán na brejlích nebo ne, adhocnu jenom drobně. Hned v prvním svém vstupu u páně Honzáka a po prvních zkušenostech s místním k šťastným zítřkům neustále orientovanými respondenty, jsem se zdvořile optal, jestli brejle náhodou nejsou za kutilství a básničkování jenom vtipně ? maskované další sockom propagační zařízení.
    Pakliže ano, nemám zájem se hadrkovat komoušema., potažmo s jinýma krypťákama narudlýma.
    Jistě víte, co jste mi odpověděl. Je to dohledatelné. Demokracie, demokracie, demokracie…
    Takže teď, vzhledem k vaši tehdejší odpovědi, dobrovolně asi z brejlí neodejdu.
    Začalo mě to docela bavit, jak tu kucí rudě propagadističtí nestíhají, jak si na vidličku neustále nabíhají, jak už vůbec nevědí, co napsali před týdnem, jak se úspěšně a pravidelně popírají, atd atd.
    Takže nabízím vám teď, vážený Jene, zcela jedinečnou možnost.
    Prosím zcela oficiálně, pokud máte obhajitelný pocit mé nesnesitelnosti, veřejně mě se vší negativní slávou z brejlí vyhoďte. Demokraticky a řádně, a ať to ví celý internet.
    Pevně doufám, že mi to pak dovolíte citovat.
    Hned pak jistě sepište něco veselého o obraně vlastní cti.
    Děkuji.
    Jan Sláma, vulgo wbgarden.
    http://www.brejle.net/svet-kolem-me/29139/
    PS. Proč někomu kde není ausgerechnet narudlý moje velmi kulantní a skoro něžné slůvko – ljičoviny tak vadí. Ha ?

    • Strejda OLIN napsal(a)

      Mě tvoje pravicové názory vůbec nevadí. Ale vadí mi tvé poznámky na mou osobu. Zkritizuj si můj názor jak je ctěné libo, ale neotírej se o mě jako autora názoru. Sociální původ, pohlaví, vzdělání, profese, bydliště, víra, politické přesvědčení, moje výška, váha a věk zde nejsou relevantní. Jsem prostě Strejda Olin s takovým či makovým názorem. Takže názor zkritizuj, ale mě, prosím, vynech. A nebudeš muset nikam odcházet nebo být “vyhazován”. OK?

    • Jan Krůta napsal(a)

      Jene, doufám, že mi neupřete právo, bránit se nesmyslnému nařčení, kterého se nedávno dopustil kdysi blízký člověk, kterému jsem půjčil úspory našetřené pro studia mého syna. Devět let jsem dělal všechny možné ústupky, odpustil mu podstatnou část dluhu a stále věřil, že se vzpamatuje… Teď moje trpělivost skončila… Jeho reakce následovala. Vy byste to přešel ? A jestli to bylo veselé nebo ne, to je jen moje věc.
      Mně nevadí žádné Vaše novotvary. Mně vadí Vaše rozesírací strategie. Různí lidi Vám tu nepokrytě nabízeli dýmku míru. Odmítl jste je.
      Změnil jsem Brejle na svůj blog a je jenom moje soukromá věc, co se tady ocitne. A v tomto případě budu opravdu rád, když se přesunete jinam… Prostě tu otravujete lidi. A já tu mám rád pohodu.
      Nashledanou někdy jindy někde jinde.

  12. wbgarden napsal(a)

    Prosím tě pěkně, čteš vůbec brejle ?????
    Kolikrát jsem tu už uvedl, že nejsem ani levý ani pravý anóbrž úplně normální. Jinak kde jsem tě proboha jako první kritizoval či jiné tu souputníky takto pojednal.
    Nebudu se tu srovnávat s vlkem či jinými komunikačními obry.
    Buď tak laskav, následuj mého příkladu a cituj, buď pregnantní, jak se na řádného umění diskuterského znalce sluší a patří.
    Děkuji.
    http://www.brejle.net/recepty-pro-zivot/kauza-wbgarden/

    • Strejda OLIN napsal(a)

      Nikdy jsem si nic takového neschovával, nearchivoval ani neevidoval. Ani tenkrát, ani dnes. Zalovím ted v jediném mém archivu, chaotickém a sklerotickém a pokusím se vzpomenout na některé tvé výrazy, kterými nás tu častuješ.
      – sockom
      – panelákoví blbonáladisté
      – zvěrozvěstové
      – narudlí krypťáci
      – napravovatelé světa
      – místní sockom
      – brejlopropagandisté
      – vaše sekretariáty
      – komouši
      – iljičoviny
      – rudí
      – kusí rudě propagandističtí atd.
      Samy o sobě snad tyto výrazy můžou vzbuzovat smích nebo úsměv, snad by mohly být považovány i za vtipné a “kriticky tesající”, ale jsou-li použity jako označení zde publikujících autorů, k jejich zesměšnění a dehonestaci, považuji to za nevhodné. A opakují-li se dnes a denně jako jedinná reakce tvého opačného názoru, dokážou otrávit i ty nejotrlejší. Možná je to tvůj záměr, tak dlouho urážet, až to dotyčný vzdá a “odtáhne”. Dva nebo tři nachlup stejní diskutéři před časem otravovali diskusi na blogu iDnes. Už je tam nevídám a nepotkávám ani na jiných blocích. Asi změnili nick. Ale před časem jsem si všimnul, že i tebe na Aktuálně.cz měli plné zuby a vypoklonkovali tě, i když pár zaťatých zastánců jsi měl (a máš). I tam jsi reagoval stejným slovníkem, stejným fotoalbem, stejnou metodou. Asi je to úspěšná metoda, protože jedno lidové přísloví říká: Moudřejší ustoupí.
      .
      PS: když už máš ten archiv, můžeš mi vyhledat, kdy jsem tě já urazil nebo jinak hanlivě nazval nebo zesměšnil? Myslím, že konkrétně na mě si stěžovat nemůžeš. A pokud přece jen (já si toho nejsem vědom), chybička se vždy vloudí a dopředu se ti za ni omlouvám.

  13. wbgarden napsal(a)

    No a je to opět tady. Sockom spravedlivé dštění jak vyšité. Exex, známý expert na exkrementy, včíl už asi i deratizátor, s veškerou svou nonšalancí a diskutérskou erudicí přidal vši, hnidy a filcky.
    Nechtělo by to zase spíš nějaký účinnější plyn na nehodné ??
    Docela jsem zvědav jak se demokraticky božská jistě spravedlnost tu bude pro pobavení internetu zase kroutit.
    V rámci této pak je i docela zajímavý slovníček o schůdek výš, sem si s prominutím všin až včíl, jak jsme se zasmáli a někdy i pobavili…
    Kdo ? Ústřední výbor jakýsi, či právě oceněný kolektiv dojiček z rohu křivého, nebo snad samotné prevoschaditelstvo gosudar ???
    No nic, už jsem potichu, jako myška, večerní krajíc v žaloudku, tak du odzkoušet další zavlažovací větev. Budu po setmění.
    Už se docela těším….
    http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/407386_10150711231844575_102071889574_11548037_1977217409_n.jpg
    Olinku promiň, teď musím říct buhaha.
    To co tady vyjmenováváš to jsou jen slůvka normální, nesprostá .
    Většinou mé novotvary, přiznávám, na které jsem patřičně hrdý, ale nikdy jsem tyto nepřidával ke konkrétní osobě tu. Jestli ty to ovšem na sebe furt vztahuješ, či snad jiní též, tak to chce asi drobet poléčit.
    Semotamo tu chodí psychiatr. Sice proti tobě cosi měl kdysi, ale kdybys poprosil, že.
    http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/403835_10150559217049161_373285284160_8821117_845260750_n.jpg
    http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/403835_10150559217049161_373285284160_8821117_845260750_n.jpg

    • Strejda OLIN napsal(a)

      Ano, také si na něj matně vzpomínám, neunesl mé názory. Ale jak říkám, už je to dávno a pustil jsem to z hlavy. Takže mi doporučuješ se léčit? Tak právě takovou diskuzi nesnáším. Jsi mistr kliček, dvojsmyslností, narážek, urážení bez urážek a nadávání bez sprostot.
      To, že sis zapamatoval můj dávný konflikt s psychiatrem sem chodícím a dnes si to zčistajasna vytáhl ze svého archivu, tak tepre teď mě polila hrůza a děs. Jsi nebezpečný člověk. Doposud jsem to bral na lehkou váhu, odedneška se tě začnu skutečně bát.

      • Lex napsal(a)

        Oline,
        kaď na hnidu. Takovými se na netu zabývají jiní, odborníci. Je to blog o “zmrdech a vohnoutech” – sedí to na ně jak “riť na šerbeĺ”, jak říkali mí přátelé “hutoráci” http://www.dfens-cz.com/index.php.
        L.

  14. wbgarden napsal(a)

    Neunesl mé názory…, no nekupte to. Oline určitě též vidíš, co mi ta tvoje věta včíl dělá s ksichtem.
    Jinak nebezpečný člověk vůbec nejsem, spíš srandovní, ale když něco už dělám, tak především s vědomím souvislostí.
    Veškerých.
    Je to pochopitelně děs a samozřejmě to i dost popuzuje.
    Mimochodem nedávno mě tu samotný gosudar nabádal, že bych si neměl k brejlím jen tak od sprosté práce odskakovat.
    Neodskakuji, držím vše furt v makovici, jako ostatně další miliardu za život řešených – nedořešených záležitostí. Děs.
    Ovšem zase jako anti altzheimerovké cvičení, ti povím, to není zas až tak špatné, neb orgán, který je nepoužíván, jistě časem zakrní, jak je jistě všeobecně známo.
    Exex, expert přes exrementy, tu pak přidal kadění, Co jiného se dalo od specialisty očekávat. Že ?
    Jinak dfens je, byl, též můj oblíbený blog. Hlavně po technické stránce. K pomlouvání této krásné země se asi nikdy nepřidám…
    No nic, opět jako myška, tichoučce musím konstatovat, že zmrdi a vohnouti jsou pochopitelně všude. Ti co pak důkladně čtou brejle, to jistě velmi dobře vědí…
    Jo a když říkáš, že jsem mistr, nemusíš už přidávat předmět. Čeho a ták..
    Jsem prostě mistr…
    http://bazuka.eu/wp-content/uploads/2012/03/Pyrotechnik-utíká.jpg

  15. wbgarden napsal(a)

    Hohohó Jene, o synech a ušetřenoukradenýchch úsporách bych si nikdy nic tu nedovolil říct, protože to podobně jako u kalousků a klausů rozmanitých jednoduše nevím neb s těmito ložnice nesdílím a ani na pivo jak místopřisežní brejlospecialisté tu nechodím, protože ve lhotě bydlím.
    Ale jinak prosím nešetřete mě a vyražte mě prostě z brejlí natotata. Napište to tvrdě a nekomromisně a přesně a tak, ať možné je to citovati. Tak přece správná diskuse vesti se má. Líš pravda.
    Dobrovolně neodejdu, už řekl jsem i proč. Jako správný propagandista to jistě chápete.
    Děkuji.
    Je též možná že konečně přiznáte, že brejle jsou sockom propagandistický blog a že jste za to placen nebo, že jste doufal, že budete za to časem odměňován. V tom případě au, omlouvám se , nejsem kazišuk a tiše pochopitelně odejdu.
    Zatím jste to ale neřek a furt se oháníte demokracií. Máte ji mít….
    http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/74773_378258855542995_210560548979494_954811_24408687_n.jpg

    • Jan Krůta napsal(a)

      Tak jo, když jinak nedáte. Váš minulý komentář tu ještě nechávám. Příští Vaši návštěvu mažu. Prostě mě u mě doma už nebavíte.

      • Alex napsal(a)

        Myslím, že jste se u pana Slámy tak úplně netrefil. Přečetl jsem si pozorně i jeho odkaz. Pan Sláma je člověk, jenž je normálním jen tehdy, pokud se píše o něm – a s chválou jeho umu a pokud takto bude středem stálé pozornosti. Není-li tomu tak, znovu a znovu na sebe upozorňuje, svým velice velice inteligentním způsobem. Nu a není-li plně pochopen, vytahuje ty své sockomy, propagandisty komunismu, atd. On není sto dojít k prosté skutečnosti, že Brejle či kterýkoli jiný portál není o něm a jeho zahradě a není sto pochopit, že normální jsou ti druzí, které nezajímá jen pan Sláma a jen jeho zahrada.
        Je skutečností, že tak sebestředného člověka, jsem už hodně dlouho nepotkal. Nu už i Vy sám jste propagandista rudého nebezpečí. Člověk opravdu nestačí kroutit hlavou, kam až se někteří v té sebestřednosti dostanou.
        Vaše rozhodnutí je, myslím správné a logické.
        Jinak raději články už jen čtu – a tu vždy rád.

      • jethro napsal(a)

        Jane Krůto, osobně jsem obdivoval, a to myslím vážně, vaši trpělivost. Podle mého soudu, ten pán, to je takový Kalousek mezi zahradníkama. Asi máte pravdu, že není jiné řešení. Není sebemenší důvod nechat si od rána do večera nadávat.

      • Camilla napsal(a)

        🙂 🙂 🙂

  16. Lex napsal(a)

    Ach, co to, že cítím, že nic necítím. Žádný odér demagogie, narcisismu, sebestřednosti, nasírání, rozeštvávání, kádrování, cenzury, “obchčívání patníků”, žádná přiblblá fotočka?
    Jako ozónem provoněný vzdoušek po odeznělé bouřce. A na obzoru duha.
    Konečně očištěné brejle.
    L.

  17. Karamela napsal(a)

    Pane Krůto,
    než jsem stačila zvolat – proboha už toho “jedince” zrušte!!!!! – stalo se. Díky převelice a těším se na Brejle “poté”, protože čím více mizeli zajímaví nickové, tím více houstl WBgarden a už to bylo k nesnesení. Děkuji, moc ráda si zde čtu!

Napsat komentář